Podsumowanie V edycji Warsaw Pack

V edycja targów opakowaniowych Warsaw Pack zrealizowana zakończyła się 5 marca 2020. Przez 3 dni wydarzenia branża opakowań, reprezentowana przez polskich i zagranicznych przedsiębiorców, miała okazję przeprowadzić kompletny przegląd najnowszych maszyn, narzędzi oraz technik pakowania, jak również rodzajów opakowań, etykiet, automatyki i robotyki, a także rozwiązań logistycznych oraz e-commerce. Wydarzeniu, jak co roku, towarzyszyła Polska Izba Opakowań.

Obecność wiodących wystawców z branży sprzyjała premierom produktów i usług oraz możliwości poznania szerokiej gamy rodzajów opakowań. W trakcie wydarzenia prezentowane były opakowania spożywcze, kosmetyczne, farmaceutyczne, chemiczne, transportowe oraz przemysłowe Uczestnicy mieli także okazję zobaczyć nowoczesne maszyny pakujące i etykietujące, oraz szeroką ofertę dedykowanych etykiet. Targi zgromadziły szerokie grono przedstawicieli branży opakowaniowej. W roli odwiedzających pojawiło się niespełna 15 000 gości.

Na realizację wydarzenia przeznaczono 40 000 m2 powierzchni wystawienniczej. To aż dwa razy więcej niż przed rokiem. Wobec rosnącego zainteresowania targami przedstawicieli sektora opakowań oraz dynamicznym rozwojem tego rynku, zwiększenie powierzchni targowej było koniecznym działaniem. Dzięki ogromnej przestrzeni, jaką dysponuje Ptak Warsaw Expo, wystawcy mogli w nieograniczony sposób zaaranżować swoje stoiska. W trakcie targów opakowań w 2020 zostało przedstawionych 148 maszyn i 623 opakowania.

Podczas V edycji Warsaw Pack realizowany był również ciekawy program merytoryczny, w ramach którego odbyła się, między innymi, współorganizowana przez Izbę wraz z SIMP konferencja “Modern Packaging. Ekotransformacja opakowań – wizja 2030” oraz organizowane przez Polską Izbę Opakowań, przy udziale banku Santander – I Forum Przedsiębiorców Branży Opakowań. Okazją do zdobycia dużej porcji inspiracji była także konferencja pt. “Opakowania w Obiegu Zamkniętym – Ergonomia i minimalizacja a efektywność środowiskowa i kosztowa”, której organizatorem był Rekopol, a także zorganizowana przez Świat Druku prelekcja pt. “Jak wzmocnić brandy? Innowacyjne Opakowania”. W programie merytorycznym udział wzięło blisko 500 osób.

Video: https://www.youtube.com/watch?v=aQlS04ikfoM

Największą wartością dla organizatora są pozytywne opinie uczestników wydarzenia, których nie brakowało po zakończeniu V edycji Warsaw Pack w 2020 roku. Ciepłe słowa ze strony odwiedzających, z jednej strony wskazują na dobrze wykonaną robotę, a z drugiej napędzają do pracy i planowaniem kolejnych edycji targów.

“Spotkaliśmy tutaj wielu naszych klientów, z którymi aktualnie współpracujemy, ale mamy też bogate doświadczenie z nowymi klientami, którzy licznie odwiedzają te targi.” – Dariusz Gniadzik, Specjalista ds. Sprzedaży, RADPAK

“Jesteśmy z Wami od samego początku. Widzimy jak prężnie rozwija się Wam organizacja targów. Jest bardzo dobry dojazd z każdej strony Polski. Nie ma tutaj przypadkowych ludzi. Są ludzie konkretni, z konkretnymi pytaniami, którzy mają konkretny plan i przychodzą z tym planem do nas, żebyśmy pomogli wdrożyć go w życie.” – Paweł Piątek, Menadżer Działu Handlowego, POLPAK

“Nasza pierwsza obecność była dla nas sporym zaskoczeniem z racji dużej liczby potencjalnych klientów, stąd zdecydowaliśmy się tutaj przyjechać w tym roku i jesteśmy bardzo zadowoleni z udziału.” – Piotr Kosik, Dyrektor Zarządzający, Ulma Packaging

Branża opakowań po raz VI spotka się w Ptak Warsaw Expo w dniach 23-25 kwietnia 2024. Nie możemy doczekać się kolejnej edycji wydarzenia!