Innowacje w opakowalnictwie i rozwój biznesuÓsma edycja Warsaw Pack za nami

Ósme międzynarodowe targi techniki pakowania i opakowań Warsaw Pack odbyły się w dniach 18-20 kwietnia 2023 roku w Ptak Warsaw Expo. Była to nowoczesna platforma do dyskusji o innowacjach w branży i kolejnych krokach w jej rozwoju.

Branża technik pakowania i opakowalnictwa nieustannie zmienia się równolegle do rzeczywistości konsumenckiej i prawnej, które na nią oddziałują. Kolejne kraje decydują się na bardziej ekologiczne rozwiązania, a klienci są bardziej świadomi konieczności dokonywania zrównoważonych dla środowiska wyborów. To dla tego sektora spore wyzwania. O nich, a także o innowacjach, trendach i nowych technologiach rozmawialiśmy podczas ósmej edycji Warsaw Pack, która odbyła się w Ptak Warsaw Expo.

Integracja biznesowa największych branżowych marek podczas Warsaw Pack

Podczas Warsaw Pack najważniejszy był biznes i jego integracja. Wydarzenie to gościło liderów sektora i firmy, które stawiają w nim na innowacje. Wśród nich były między innymi GEA, HG Robotics, Filmat, Intrex, Madej Pak, Ocean Systems, AWM PAK, BekuPlast, Pablo, FOLPOL, Green Tree, Metro Catering System, NOVIGO FILMS, PGS, POLPACK, Premacy, SPOLEX, TURCK, ULMA czy PID Polska. Prezentowały one swoje oferty wycyzelowanemu gronu odbiorców-odwiedzających (przedstawiciele branży opakowaniowej, producenci żywności, handlowcy hurtowi i detaliczni, projektanci i agencje reklamowe, przedstawiciele sektora kosmetycznego, specjaliści ds. logistyki i transportu, inżynierowie i specjaliści ds. jakości, przedstawiciele instytucji naukowych), rozbudowując sieć wzajemnych zależności.

Wszystko po to, by znaleźć innowacyjne i najbardziej odpowiadające odbiorcom rozwiązania, dynamizując tym samym rozwój sektora. Jednocześnie Warsaw Pack było dla uczestników okazją do otwarcia się na międzynarodowe rynki i zdobycia klientów tam, gdzie do tej pory nie było to możliwe.

„Innowacje w opakowalnictwie” i „Opakowania w obiegu zamkniętym”

Podczas Warsaw Pack nie mogło zabraknąć merytorycznych konferencji, traktujących o rozwoju branży. 18 kwietnia odwiedzający mogli skorzystać z prelekcji w ramach panelu „Innowacje w opakowalnictwie”. Podczas niego między innymi o perspektywach rynku opakowań w 2023 roku mówił Maciej Nałęcz z Santander Bank. Dr Aneta Pluta-Zaremba oraz dr Jolanta Turek SGH skupiły się współpracy w łańcuchu dostaw dla cyrkularności – studium przypadku opakowań kompostowalnych do żywności. O alternatywnych rozwiązaniach dla tradycyjnych tworzyw sztucznych mówił z kolei Adam Uptas z Green Tree, a temat „e-Pack inteligente opakowanie zwrotne dedykowane dla branży e-commerce” poruszył Michał Grabia z Łukasiewicz Poznański Instytut technologiczny.

Kolejnego dnia odbyła się konferencja „Opakowania w obiegu zamkniętym”. Jakub Tyczkowski z Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań SA powiedział o praktycznych skutkach dla przedsiębiorców planowanych i wprowadzanych zmian, celach recyklingu. Ewa Badowska–Domagała z kancelarii GDBD opowiedziała o tym, jakie zmiany nastąpiły i są planowane w unijnych przepisach dotyczących opakowań, a nad tematyką kierunków rozwoju innowacji opakowaniowych – nowych projektach badawczych – pochyliła się Karolina Wiszumirska z Natureef. Bardzo ciekawym wystąpieniem było „Przydatność do recyklingu opakowań ze szkła i plastiku – teoria a praktyka” autorstwa Marty Krawczyk z Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań SA. Powodzeniem cieszyła się również prelekcja „Rynek powierzchni logistyczno-magazynowej: perspektywy i przykładowe możliwości inwestycyjne” Marcia Michalskiego i Bartłomieja Kuwała z BusinessWise.

Poruszanych tematów było jednak o wiele więcej. Konferencje te pozwoliły zwiększyć kompetencje indywidualne i wiedzę, co przełożyło się na dalszy rozwój poszczególnych przedsiębiorstw i otworzyło je na nowe rozwiązania.

Dziękujemy za udział w ósmej edycji Warsaw Pack. Zapraszamy na kolejne odsłony wydarzenia. Więcej informacji wkrótce!