Kilkanaście tysięcy odwiedzających i setki umów kontraktacyjnych. Dziewiąta edycja Warsaw Pack za nami!
W dniach 23-25 kwietnia 2024 roku Ptak Warsaw Expo stało się międzynarodową platformą kontraktacyjną dla sektora techniki pakowania i opakowań. To za sprawą Warsaw Pack, którego dziewiąta edycja położyła nacisk na networking i branżową edukację. Zainteresowanie, którym cieszyła się miniona odsłona targów, przełożyło się na zaplanowanie kolejnej.
Branża opakowań jest jedną z najdynamiczniej zmieniających się. W 2024 roku czerpie ona z ożywienia gospodarczego po chwilowej stagnacji w poprzednim okresie. Jednocześnie oddziałuje na nią wiele trendów, a szczególnie te związane z ekologią. Wzrasta nacisk na zwiększenie udziału opakowań biodegradowalnych, kompostowanych oraz powstających z materiałów odnawialnych. Polska co roku pozycjonuje się w gronie europejskich liderów tego sektora, dlatego tak ważne było, by zintegrować krajowych ekspertów na drodze do dalszego rozwoju branży nad Wisłą i Odrą. Posłużyła do tego dziewiąta edycja Warsaw Pack, która odbyła się w dniach 23-25 kwietnia 2024 roku w Ptak Warsaw Expo.
Ekspercka dyskusja podczas Warsaw Pack
Podczas dziewiątej edycji Warsaw Pack odwiedzający mogli skorzystać z aż czterech paneli edukacyjnych prowadzonych przez najbardziej cenionych ekspertów i praktyków w branży.
We współpracy z Polską Izbą Opakowań i Łukasiewicz – Łódzki Instytut Technologiczny zorganizowano konferencję „Innowacje w opakowaniach – regulacje, ekologia, cyfryzacja”. Podczas niej przeanalizowano stan i perspektywy rynkowe branży opakowań w 2024 roku, omówiono najnowsze regulacje prawne – podatek plastikowy, PPWR, system kaucyjny i rozmawiano o zarządzaniu bezpieczeństwem i jakością w odniesieniu do wymagań dla producentów opakowań do żywności i kosmetyków. Ponadto, wygłoszono inne prelekcje. Marcin Dubownik z Łukasiewicz – Łódzki Instytut Technologiczny przedstawił wykład „Kubki i opakowania jednorazowe: między wyzwaniami technologicznymi, a zrównoważoną praktyką cyrkularną”, Konrad Sulak mówił o opakowaniach sensorycznych opartych na biopolimerach, a Waldemar Galikowski o znakowaniu produktów i opakowań przy jednoczesnej minimalizacji kosztów w przedsiębiorstwie.
To nie był jednak koniec edukacji podczas Warsaw Pack. Uczestnicy mogli skorzystać również z konferencji „Ewolucja opakowań: digitalizacja, sztuczna inteligencja i rozporządzenia UE jako siła napędowa przemysłu” zorganizowanej przez Ptak Warsaw Expo przy współpracy z Creative Packaging Group. Podczas tego wydarzenia przedstawiono prawo opakowaniowe w Unii Europejskiej, mówiono o znakowaniu kodami 2D, a także podkreślono rolę sztucznej inteligencji w sektorze. Ponadto, Krzysztof Kondziela z Turck Sp. z o.o. wygłosił wykład „Digitalizacja narzędziem wzrostu efektywności oraz niezawodności produkcji”. Co więcej, razem z Marcinem Zielińskim (Promark SA.), Wojciechem Siwkiem (Automatec Sp. z o.o.), dr Radosławem Maruszkinem (Kancelaria Adwokacka „Maruszkin”) oraz Radosławem Dylewskim (WAY TO AI Sp. z o.o.) wzięli udział w tematycznym panelu dyskusyjnym moderowanym przez Małgorzatę Chomiuk.
Tego samego dnia odbył się również panel „Opakowania w obiegu zamkniętym – jaka przyszłość czeka branżę?”, podczas którego przeanalizowano obecną sytuację na rynku gospodarki opakowaniami i odpadami opakowaniowymi, przedstawiono PPRW jako nową rzeczywistość branży opakowaniowej oraz zasygnalizowano planowane zmiany w prawie PL i UE dotyczące oznakowania na opakowaniach. Poruszanych tematów było jednak o wiele więcej.
Ostatniego dnia Warsaw Pack zgromadzeni mogli wziąć udział w panelu Prezentacje i Trendy Wystawców. W jego ramach wygłoszono pięć wykładów: „Flintec: produkty, zastosowanie oraz ważenie dynamiczne” (Arkadiusz Sumowski, Tomasz Kupicha), „Znakowanie kodami 2D – niezwykłe możliwości dla produkcji, logistyki i marketingu” (Mariusz Parypiński), „Aktualne zmiany i wymagania prawne dla opakowań przeznaczonych do żywności i kosmetyków” (Adam Fotek), „Co może pójść nie tak? Czyli zarządzanie ryzykiem i bezpieczeństwem w transporcie towarów” (Tomasz Magoń) oraz „Znakowanie kodami 2D – niezwykłe możliwości dla produkcji, logistyki i marketingu” (Mariusz Parypiński).
Tak skonstruowana agenda edukacyjna pozwoliła na wzbogacenie i aktualizację wiedzy wszystkich uczestników Warsaw Pack.
Kilkanaście tysięcy odwiedzających i liderzy branży na Warsaw Pack
Poza edukacją Warsaw Pack służyło w dużej mierze networkingowi, wymianie informacji handlowych i pozyskiwaniu wartościowych leadów. Skuteczność integracji branży potwierdzają setki nowych umów kontraktacyjnych i nawiązanie biznesowe znajomości, które pozwalają rozwijać się w sektorze.
W dziewiątej edycji wydarzenia wzięło udział 23 884 gotowych na inwestycje przedstawicieli sektora, którzy poznawali oferty 511 wystawców z 43 krajów Europy.
W tym drugim gronie byli między innymi OCEAN SYSTEMS, HG ROBOTICS, BOSKY, Premacy, Pod Polska, IMA, Chiorino, FOOD PACK, RBECO, THT, ROLLS, SPOLEX, FILMAT, MOSCA, PAKOWARKA, FENIX SYSTEMS, WEINDICH, Łukaszewicz, Green Tree, POLPAK, Pablo, AGJ, Intrex czy AWM PAK.
Dziesiąta edycja Warsaw Pack już wkrótce
Sukces dziewiątej edycji Warsaw Pack przełożył się na organizację kolejnej odsłony wydarzenia. Miło nam poinformować, że ta odbędzie się w dniach 8-10 kwietnia 2025 roku w Ptak Warsaw Expo!