Strefa Etykiet i Etykietowania 2017
7-9 marca 2017 Ptak Warsaw Expo

Zaprosiliśmy na Targi Techniki Pakowania i Opakowań Warsaw Pack 2017
ponad 50 000 handlowców i kupców
firm branży spożywczej, agro, handlu, przemysłu, logistyki i innych.
Przyjdź do nas, pokaż i sprzedawaj swoje produkty: 7-9 marca 2017 Ptak Warsaw Expo
Informacja Warsaw Pack 2017: 518 739 097 lub m.nowak@warsawexpo.eu

Strefa Etykiet i Etykietowania 2017 to prezentacja szerokiej oferty producentów i dostawców etykiet, etykieciarek i drukarek. W strefie prezentowane są najnowsze rozwiązania, szkolenia i warsztaty w zakresie technologii znakowania produktów.

Patronem i współorganizatorem Strefy jest Świat Druku

Strefa mieści się w Hali F Ptak Warsaw Expo i realizowana jest w dniach 7-9 marca 2017 w ramach Targów Techniki Pakowania i Opakowań Warsaw Pack 2017

Zapraszamy producentów i dystrybutorów etykiet, urządzeń i usług związanych z etykietowaniem do udziału w targach jako wystawca.

Otwarci jesteśmy na wszelkie uwagi i sugestie:

m.nowak@warsawexpo.eu lub 518 739 097

Etykiety i materiały pomocnicze w znakowaniu i etykietowaniu
Etykiety wodne
Etykiety samoprzylepne
Etykiet termokurczliwe
Etykiety RFID
Tusz do drukarek atramentowych i innych urządzeń
Termotransferowe folie pieczęć i gorące
Inne oznakowanie i etykietowanie pomocnicze

Urządzenia i systemy etykietowania i znakowania

Drukarki etykiet i materiałów opakowaniowych
Drukarki etykiet na rolkach
Drukarki etykiet ułożonych w pudełkach, blistrów i kart
Inne drukarki dla materiałów opakowaniowych
Oprogramowanie do projektowania i drukowania etykiet

Maszyny do etykietowania
Maszyny do etykiet klejowych
Maszyny do etykiet wodnych
Systemów ważenia i znakowania
Inne urządzenia i maszyny do etykietowania

Urządzenia do znakowania
Systemy atramentowe
Systemy znakowania laserowego
Systemy druku termotransferowego
Systemy znakowania tłoczeniem
Wyposażenie elektroniczne druku
Inne systemy znakowania

Inne wyposażenie do etykietowania i znakowania

KDS Sp. zo.o. na Targach Warsaw Pack 2017

Firma KDS rozpoczęła działalność w marcu 1997 roku od sprzedaży etykiet samoprzylepnych i taśm termotransferowych do drukarek kodów kreskowych. Z czasem w ofercie znalazły się także rolki z tuszem do drukarek Markem, folie hotstamping, gumowe czcionki i tusze do znakowania kontaktowego. Była to odpowiedź na potrzeby klientów, którzy szukali wysokiej jakości, ale jednocześnie tańszych materiałów eksploatacyjnych do urządzeń znakujących.

Rozszerzeniem działalności była dystrybucja japońskich drukarek Itochu, zaś od 2000 roku drukarek firmy SATO. Oferujemy cały asortyment drukarek kodów kreskowych od biurowych po przemysłowe.

Rosnące wymagania klientów spowodowały w 1999 roku konieczność uruchomienia produkcji (konfekcjonowania) taśm termotransferowych. Nowa maszyna do cięcia taśmy umożliwiła import surowca oraz jego cięcie na małe rolki w siedzibie firmy. Skróciło to czas realizacji zamówień z 2 tygodni do kilku dni. W tym samym czasie uruchomiono produkcję etykiet specjalnych: plomb i tabliczek znamionowych. W oparciu o elektroniczne urządzenia tnące, rozpoczęliśmy produkcję etykiet o praktycznie dowolnych rozmiarach z różnych materiałów takich jak: poliester, tyvek, PCV czy poliamid. Nadruki wykonane są zaś przy użyciu taśm termotransferowych o ponad 12 kolorach, z dowolnym tekstem, numerem seryjnym itp.

W 2000 r. uruchomiono produkcję etykiet samoprzylepnych oraz specjalnych: plomb i tabliczek znamionowych, taśm termotransferowych oraz sprzedaż drukarek firmy SATO – drukarek kodów kreskowych biurowych i przemysłowe.

W 2001 roku firma KDS przeniosła się do swojej własnej siedziby w Sulejówku, przy ulicy Kruczej 6. 250 m2 powierzchni biurowej i 400 m2 powierzchni produkcyjno- magazynowej, dogodne zagospodarowanie całej przestrzeni pozwoliło na dalszy dynamiczny rozwój, powstały nowe miejsca pracy (także dla osób niepełnosprawnych).

Następny rok był przełomowy dla firmy KDS. Zakupiono pierwszą maszynę do produkcji etykiet samoprzylepnych papierowych na roli. Dało to możliwość pełnego zaspokojenia potrzeb klientów.

W 2006 roku zakupiono pierwszą maszyny fleksograficzną. Dwa lata później zakupiono Mark Andy 2200 oraz uruchomiono drugi  zakładu produkcyjnego w Pionkach pod Radomiem. W roku 2011  powiększono park maszynowy o kolejne urządzenie firmy Mark Andy model P5 oraz drukarki kodów kreskowych. W tym samym roku zapadła decyzja o przejściu z technologii analogowej na cyfrową i przygotowywaniu polimerów w technologii HD.

Potwierdzeniem zaufania klientów oraz wysokiej jakości produktów było przyznanie certyfikatu ISO 90012008 NR. CER. 12623 obejmującego całą działalność firmy. W 2014 roku został wdrożony innowacyjny program KDS24 dzięki któremu klienci mogą składa zamówienie przez całą dobę, monitorować swoje zamówienia, składać reklamacje i zapytania ofertowe. System umożliwia integrację z oprogramowaniem klas ERP klientów.

HKM Sp. z o.o. na Targach Warsaw Pack 2017

HKM sp. z o.o. z Sopotu to TYLKO OPTYMALNE ROZWIĄZANIA

Nie jest to tylko nasze hasło, lecz nasz sposób działania. Sposób, który przekłada się na dobór maszyn w naszej ofercie, aby dać najwyższą możliwą jakość z tego poziomu cenowego. Jest to możliwe dlatego, iż to my dokonuje selekcji zanim przyjmiemy maszynę do naszej oferty.  Rynek światowy jest olbrzymi i mocno ze sobą powiązany. Poszczególne komponenty maszyn zazwyczaj znajdziemy w wielu produktach. Zatem, nie tyle ważna jest marka maszyny, co jej złożenie z najlepszych komponentów. Właśnie tym się zajmujemy, wynajdowaniem maszyn o najwyższej jakości, gwarantowanej przez markowe komponenty a jednocześnie w rozsądnej cenie. Bo przecież nikt nie chce płacić więcej niż to, co gwarantuje perfekcyjną jakość.
Specjalizacją firmy są maszyny do druku cyfrowego i hybrydowego, łącznie z ich pełnym finishingiem.  Uważamy, że druk cyfrowy i hybrydy zdominują zakupy w drukarniach w najbliższej przyszłości. Klient będzie żądał coraz większej personalizacji i dywersyfikował nakłady. Proces ten już się zaczął i  aby spełnić wymagania klienta trzeba już dziś mieć druk cyfrowy, a jeszcze lepiej hybrydowy, tzn. i cyfrę i flexo w jednym przebiegu. Hybryda to najlepsza odpowiedź na dywersyfikację i zmniejszenie nakładów etykiet. Daje doskonałą jakość, a zarazem optymalizuje koszty wytworzenia etykiety.
Maszyny które proponujemy, to nie tylko optymalna relacja kosztów do jakości, lecz również sprawdzona niezawodność w dłuższym okresie pracy. Jako firma zajmująca się od 20 lat serwisem maszyn drukarskich, potrafimy  doskonale ocenić i wybrać tylko te niezawodne. Oczywiście znajdziecie Państwo u nas pomoc w każdej sprawie serwisowej maszyn drukarskich.
Zajmujemy się również dystrybucją i naprawami cylindrów i blach magnetycznych, wykrojników stałych, cylindrów drukowych, przeciwcylindrów, kół zębatych, stacji wykrawania, aniloksów i wielu innych. Prowadzimy sprzedaż i serwis maszyn fleksograficznych, zarówno nowych i używanych, takich jak Nilpeter, KDO, Edale, Comco, Aquaflex, Mark Andy.
Od roku 1998 reprezentowaliśmy firmę Gerhardt International A/S, a obecnie jesteśmy głównym dystrybutorem firmy RotoMetrics w Polsce.

Logopak East Sp. z o.o.

Wiodący producent systemów drukująco-etykietujących, integrator systemów logistycznych. 

Firma Logopak Systeme została utworzona w roku 1978 i zatrudnia dziś ponad 250 pracowników. Oprócz głównego zakładu w Hartenholm w okolicach Hamburga, firma Logopak Systeme reprezentowana jest przez swoje przedstawicielstwa na całym świecie od Ameryki po Rosję.

Sprzęt

Rozwój i produkcja wszystkich podzespołów dla systemów etykietujących firmy Logopak realizowana jest w fabryce Hartenholm (Hamburg).

Oprogramowanie

Rozwój oprogramowania, jak również aplikacji dedykowanych dla klienta odbywa się we własnym dziale rozwoju dla oprogramowania i urządzeń.

Stosowany materiał

Doradztwo oraz dystrybucja etykiet taśm TTR. Własne laboratorium badawcze ze specjalistami z zakresu kontroli druku i materiału.

Serwis

Instalacja i uruchomienie systemów etykietujących, jak również szkolenia personelu klienta w zakresie obsługi i konserwacji prowadzone przez wyspecjalizowane zespoły ludzi. Krótki czas reakcji dzięki sieci punktów wspierających serwis.

Świat Druku

Picture

Wydawnictwo Polski Drukarz sp. z o.o. istnieje od 1993 roku. Jest członkiem Polskiej Izby Druku, członkiem wspierającym Stowarzyszenia Poligrafów Pomorskich, Sponsorem Założycielem Fundacji Rozwoju Kadr Poligraficznych, członkiem Polskiego Stowarzyszenia Sitodruku i Druku Cyfrowego, członkiem Polskiej Izby Fleksografów, członkiem Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych i partnerem Programu Solidni w Biznesie. Wydaje miesięcznik branży poligraficznej „Świat DRUKU”. Organizuje seminaria i konferencje na tematy związane z branżą poligraficzną, marketingową i reklamową w ramach Akademii Wiedzy (www.akademia-wiedzy.eu). Sprawuje patronaty medialne nad imprezami organizowanymi przez firmy i instytucje branżowe.
Miesięcznik „Świat DRUKU” ukazuje się od 1993 roku i ma opinię pisma fachowego i rzetelnego, niezawodnego źródła wiedzy dla początkujących i zaawansowanych, jest też uznawany za pismo nowoczesne, dynamiczne i niezależne.
Czytają go właściciele firm, kadra menedżerska, pracownicy drukarń, studiów graficznych, agencji reklamowych oraz dostawcy nowych technologii. Do współpracy pozyskaliśmy największych krajowych specjalistów w dziedzinie poligrafii. Naszym atutem jest zachowanie zdrowych proporcji między treściami informacyjnymi i reklamowymi. Uzupełnieniem drukowanej wersji pisma są strony internetowe www.swiatdruku.eu oraz cotygodniowo wysyłany newsletter, dzięki którym Czytelnicy mają dostęp do najświeższych informacji.
W każdym numerze „Świata DRUKU” publikujemy artykuły oraz informacje dotyczące różnych działów poligrafii. Prócz obszernych i chętnie czytanych działów News i Topics News (newsy związane z tematami przewodnimi danego wydania) zamieszczamy teksty dotyczące poszczególnych technologii poligraficznych, maszyn i urządzeń, materiałów. Są to artykuły techniczne, prezentacje wyników badań naukowych, prezentacje poszczególnych produktów, komentarze specjalistów, wywiady, relacje z wizyt w firmach i z imprez branżowych. Każdy miesiąc przynosi także nowe komentarze specjalisty z zakresu prawa pracy i psychologa.
Szczególny nacisk kładziemy każdorazowo na tematy przewodnie – inne dla każdego wydania – publikując zazwyczaj, prócz informacji w dziale Topics News, kilka większych tekstów z nimi związanych. Tematy przewodnie dotyczące procesów poligraficznych, np. offset czy fleksografia, obejmują: technologie, maszyny, urządzenia, materiały, przygotowanie wstępne, obróbkę końcową. Niektóre z etapów procesu, np. prepress czy introligatornia, są wyszczególnione osobno i same stanowią jeden z tematów przewodnich danego numeru. Prócz tego proponujemy tematy ogólniejsze, jak np. digitalizacja procesu poligraficznego czy najsilniejsze marki na polskim rynku.
Co roku przygotowujemy wydanie polsko-angielskie, będące wizytówką polskiej poligrafii, które jest obecne na znaczących zagranicznych imprezach branżowych, oraz wydajemy dodatki do pisma. W ostatnich latach ukazały się: „Papier, karton, tektura – tworzywa niewyczerpanych możliwości” (2004), „Świat farb i lakierów – nieograniczone pole dla wyobraźni” (2005), „Barwy świata, barwy druku – zarządzanie barwami w poligrafii” (2006), „Poligrafia przyszłości” (2007), „Gwiazdy targów drupa 2008 (2008), „Poligrafia – branża przyjazna środowisku” (2009), „Poligrafia w twoim regionie” (2010, 2011), „Gwiazdy targów drupa” (2012). Dużym powodzeniem cieszył się cykl poświęcony typografii – „Lettera Magica”. W 2006 r. Polski Drukarz wydał jako podsumowanie cyklu książkę w twardej oprawie – przewodnik po typografii pt. „Lettera Magica”, autorstwa Krzysztofa Tyczkowskiego.
„Świat DRUKU” rozprowadzany jest w systemie prenumeraty przez Ruch S.A., Kolporter S.A., Garmond Press S.A., G.L.M. Gajewski & Morawski Spółka Jawna i wydawnictwo Polski Drukarz Sp. z o.o.

Wystawcy Strefy Etykiet i Etykietowania 2017

Warsztaty branżowe Etykiety i etykietowanie 2017

Zapraszamy wszystkich wystawców do szerokiej prezentacji swojej oferty produktowej, nowości branżowych oraz rozwiązań w ramach Strefy Etykiet i Etykietowania 2017. Oddajemy do Państwa dyspozycji Strefę Szkoleń i Warsztatów oraz Strefę Spotkań B2B.

Odwiedzających Targi już dziś zapraszamy na serię warsztatów „Etykiety i etykietowanie w branży spożywczej” organizowanych we współpracy ze Światem Druku.

Dodatkowe informacje: 518 739 097

Fano Sp. z o.o. na Targach Warsaw Pack 2017

Firma FANO rozpoczęła swoją działalność 1 sierpnia 1985 roku jako drukarnia offsetowa. Produkcja opierała się na prostych, jedno kolorowych maszynach ADAST-Romayor, jednak oferta obejmowała szeroki zakres usług. Wśród całej ich gamy wiodące pozycje zajmowały etykiety, Foldery, Akcydensy, Nadruki, Opakowania oraz produkcja gier planszowych; Bruce Lee, Puchar Europy i Monstrum, które cieszyły się dużym powodzeniem na rynku.

W kolejnych latach następowała rozbudowa powierzchni produkcyjnej firmy a także zwiększenie ilości zatrudnionych pracowników. W 1994 roku dokonano zmiany technologii druku z offsetu na fleksografię.

Zainstalowana została nowoczesna, 6 kolorowa maszyna wąsko wstęgowa wiodącego producenta na świecie w tej dziedzinie, firmy Nilpeter. Dla firmy oznaczało to prawdziwą rewolucję technologiczną i organizacyjną. Ta inwestycja spowodowała, iż nieznana dotąd firma, stała się poważnym partnerem na rynku etykiet. Chcąc spełniać coraz większe wymagania naszych Klientów, w następnych latach zainstalowane zostały kolejne maszyny, w 1996 marki Nilpeter, a w 1997 kolejna nowoczesna 6-cio kolorowa maszyna amerykańskiej firmy Mark Andy obsługująca w znaczącym stopniu rynek Wschodni. Zapoczątkowany eksport a szczególnie kontakty z Rosją zaowocowały powstaniem w 2004 roku nowej siostrzanej firmy-drukarni Petroprint w Sankt Petersburgu, w której dziś pracują 3 maszyny rolowe.

Dla lepszej obsługi jakościowej naszych partnerów, wdrożyliśmy w 2006 roku i stale doskonalimy system zarządzania jakością ISO 9001:2000.

W roku 2006 zainstalowana została nowa maszyna NILPETER FB3300 umożliwiająca druk do 8 kolorów w technologii flekso UV, laminację, złocenie, tłoczenie, druk od strony kleju i wiele innych.

W związku ze zmianą normy, w 2010 roku dostosowaliśmy oraz uzyskaliśmy certyfikację Systemu Zarządzania Jakością ISO 9001:2008.
Na początku 2011 roku zostały uruchomione nowa 8 kolorowa maszyna fleksograficzna NILPETER FB3300A oraz dwie przewijarki do konfekcjonowania rolek i kontroli jakości, polskiej firmy Lesko.

Aby spełnić rosnące oczekiwania klientów, w firmie czuwa kompetentny zespół ludzi, którzy każdego dnia są gotowi służyć fachową radą i pomocą. Chcemy lepiej poznać Państwa potrzeby i pomóc w znalezieniu optymalnego i nowoczesnego ich rozwiązania.
Stałym elementem naszej strategii rozwoju firmy jest zapewnienie elastycznej i stabilnej obsługi.

Pirrels Innovative na Targach Warsaw Pack 2017

Pirells Innovative to innowacyjne rozwiązania w zakresie dostarczania najwyższej jakości produktów marketingowych, poligraficznych oraz specjalistycznych usług introligatorskich w sektorze B2B.

Dzięki stosowaniu zasad kreatywnego biznesu nasi Klienci osiągają maksymalną satysfakcję.

Wyróżnia nas najwyższa jakość oferowanych usług,
w tym: terminowość, elastyczność, oraz szybka reakcja na zapytania cenowe.

Wierzymy, że jakość oraz nowatorski design są równie ważne co sam projekt, który będzie nie
tylko funkcjonalny ale również zwiększy świadomość marki a zarazem będzie optymalny
w cyklu produkcyjnym.

Nasz zespół tworzą specjaliści z branży poligraficz- nej, projektowej, marketingowej. Każdy wnosi inne wykształcenie, odmienne doświadczenie bo wiemy, że właśnie różnorodność rodzi najciekawsze projek- ty. Zespół stanowią ludzie zaangażowani, z pasją którzy prowadzą otwarty dialog między sobą ale przede wszystkim z Klientami łącząc kreatywne myślenie i wiedzę produkcyjną.

Prewa BIS

Firma PREWA została założona w 1987 roku przez mgr inż. Zbigniewa Pręgowskiego absolwenta oraz wieloletniego pracownika naukowego Instytutu Konstrukcji – Wydziału Mechaniki Precyzyjnej Politechniki Warszawskiej. Od założenia firmy do dzisiaj Zbigniew Pręgowski skonstruował i wdrożył do produkcji kilkaset urządzeń, które niezawodnie pracują w zakładach przemysłowych w całej Polsce.

Specjalnością firmy PREWA są etykieciarki, datowniki hotstampingowe do zabudowy, liczarki i przewijarki etykiet, ręczne i automatyczne urządzenia datujące do etykiet, blistrów, torebek foliowych i kartoników oraz urządzenia wykonywane na indywidualne zamówienie według wymagań Zleceniodawcy.

Większość urządzeń powstała na potrzeby farmacji. Obecnie wszystkie urządzenia wykonujemy ze stali kwasoodpornej obrabianej na obrabiarkach sterowanych numerycznie. Szeroka gama oferowanych rozwiązań świadczy o determinacji w dążeniu do osiągnięcia perfekcji w zakresie naszej oferty. Prezentowane zdjęcia stanowią fragment dorobku firmy PREWA i PREWA BIS.

Firma PREWA BIS została założona w 1998 roku i współpracuje ściśle z firmą PREWA . Firma prowadzi działalność handlowo produkcyjno usługową. Oferuje urządzenia oraz materiały eksploatacyjne / folie termodrukowe, czcionki, matryce/ jak również tworzy nowe opracowania konstrukcyjne. Zapraszamy serdecznie do obejrzenia naszej strony i nawiązania kontaktu.

Aktualności branżowe

Etykieta niejedno ma imię

Naklejka z firmowym logo, zawieszka informująca o nowej stronie internetowej czy metka z kuponem zniżkowym – jest wiele możliwości wykorzystania opakowania do efektownej promocji. Etykieta nie musi kojarzyć się z kawałkiem zbędnego papieru, a może być skutecznym narzędziem do aktywnej sprzedaży. Jak sprawić, aby Twoje towary były jeszcze lepiej oznakowane?

Spójna komunikacja marki stanowi klucz do sukcesu. Należy jednak pamiętać, że liczy się zarówno ogół, jak i szczegół. Małe detale, które są z pozoru nieistotne, subtelnie dopełniają całość oraz wpływają na postrzeganie produktu. Tak samo jest z każdym towarem, listem, czy paczką. Warto zadbać o szczegóły i maksymalnie wykorzystać przestrzeń opakowania, które stanowi ważny aspekt komunikacji pomiędzy firmą a klientem.

Etykieta – Twoja mała wizytówka

Na opakowanie naszego towaru należy patrzeć przez pryzmat wizerunku firmy. Dodanie do produktów kolorowych etykiet pozwoli nam zwiększyć rozpoznawalność firmy na rynku i dotrzeć z przekazem do większej ilości konsumentów. Atrakcyjne, ciekawe opakowanie ułatwia nabywcy dokonanie wyboru zakupowego. Przydatne w tym celu będą na przykład kolorowe, kartonowe etykiety dostępne w ofercie RAJAPACK. Należy pamiętać bowiem, iż identyfikacja wizualna jest bardzo istotna nie tylko z poziomu strategii marketingowej każdej firmy, ale też dzięki niej utrwala się obraz marki w świadomości potencjalnych klientów.

Zostaw ślad marki

Etykiety mogą przekazywać wiele spersonalizowanych przez markę danych. Pełnią funkcje: informacyjną, edukacyjną czy wzbudzającą emocje i angażującą klienta do działania. Metki, naklejki, zawieszki, dobrze zaprojektowane oraz odpowiednio obrandowane mogą się również świetnie sprawdzić podczas wysyłania kartek z życzeniami do stałych klientów lub kontrahentów. Niewielkim kosztem można wiele zyskać, szczególnie kiedy na etykiecie samodzielnie nadrukujemy potrzebne informacje. W ofercie RAJAPACK znajdziemy uniwersalne naklejki, które zadrukujemy w każdej drukarce, a dobra jakość papieru gwarantuje doskonale utrwalony i nierozmazujący się nadruk.
Kolekcję etykiet ułatwiających identyfikację marki możecie znaleźć w najnowszym katalogu RAJAPACK Profesjonalne opakowania, to proste i szybkie! na stronie 134 lub na stronie internetowej http://www.rajapack.pl/etykiety-oznakowanie-paczek.html
http://katalog.rajapack.pl/PLG/index.html

Źródło: Newseria.pl

Rajapack jest wystawcą na Targach Techniki Pakowania i Opakowań Warsaw Pack 2017

Etykieta marki własnej, czyli Label of Private Label

Kiedyś tania alternatywa dla markowych produktów, dziś – rozwiązanie wybierane przez coraz szersze grono konsumentów. Marki własne opanowały sklepowe półki i wszystko wskazuje na to, że ich ekspansja szybko się nie zakończy. Dobrze przygotowane etykiety pozwalają na nadanie produktom unikalnego charakteru i wyróżnienie w gąszczu konkurencji.

Więcej: KDS

Etykiety dla branży spożywczej

Branża spożywcza charakteryzuje się dużą automatyzacją produkcji i jest największym odbiorcą etykiet samoprzylepnych na roli ze wszystkich gałęzi przemysłu. Różnorodność procesów wytwarzania oraz długość i warunki przechowywania produktów spożywczych, stawiają wyjątkowe wymagania etykiecie, która powinna być rozwiązaniem skonfigurowanym indywidualnie do określonego środowiska. Zastosowanie wyselekcjonowanych materiałów najwyższej jakości oraz właściwej technologii w produkcji etykiet samoprzylepnych gwarantuje jej prawidłowe użytkowanie. Etykiety samoprzylepne powinny być wykonane z materiałów certyfikowanych, nie zawierających metali ciężkich, mających atesty do kontaktu z żywnością, i zgodnie z zasadami GMP (Dobra Praktyka Produkcyjna) oraz GHP (Dobra Praktyka Higieniczna).

Więcej: FANO